I3A El Tió no ve a l'escola. On és?






El dimarts al matí després de fer la rutina del "Bon Dia", vam fer una rotllana per parlar del Nadal...


Què mengem per Nadal?

Enara: Galetes amb llet
Mireia: Torrons de xocolata
Martina: Galetes de Nadal, les fa la meva mama. Neules i torrons.

Què hi posen als carrers?

Carlota: A una botiga hi ha un arbre.
Mireia: Llums de Nadal, al Tibidabo.
Martina: Vaig veure llums de Nadal, una bola gran.
Carlota: Llums i arbre de Nadal a la Font del Lleó.

Quines cançons cantem per Nadal?


Martina:"A la nit de Nadal"
Mireia: Nadales

Com decorem la casa?

Martina: Elfo es mou a la nit.
Maria Rosa: Elfos, estrella arriba del árbol.
Alan: Arbre gran, la mama ho ha posat.
Alfonso: Arbre gran.
Carlota: Cors i campanes vermelles.
Alex M: La tata trenca coses de Nadal, perquè és petita.

Què és el Tió?

Martí: Caga Tió… (Canta la cançó). Caga un regal, amb un pal.
Ada: A casa la iaia hi ha un caga tió.
Nil: La iaia té molts pals.
Està tapat amb una manta?
Martí: Amb una manta
Carlota: Els meus avis tenen una manta del Tió, grossa.

Porta Barretina?

Martí: Un barret
Ada: Vermell
Alfonso: El Tió es magia, no lose com es, es la magia.
Martí: El Tió obre la porta, puja les escales

En aquell moment rebem un missatge per megafonia: "Hola, Ossos de les Cavernes, tinc una carta per vosaltres, la podeu venir a buscar"?
És la Montse de secretaria! Fem una fila i marxem cap a secretaria.




Asier: És rectangle
Alfonso: La carta és del Farell.
Martina: La carta és de Nadal, té estrelles.
Martí: Un arbre.

Obrim la carta i veiem que és del Tió!!! Llegim la carta i veiem que s'ha perdut. Ens demana ajuda per arribar a l'escola. A la carta també hi ha unes fotos... Coneixeu aquests llocs?






Carlota: La font del Lleó!
Mireia: Està lluny.
Alfonso: Llamamos a los Reies magos.
Martí: Una manta ( assenyalant la foto de la carta)








Hem vist que aquests llocs són de Caldes... Com el podem anar a buscar?
Carlota: amb cotxe
Comentem que si està a Caldes, podem anar-hi caminant.
Però quan les mames i els papes no saben arribar al lloc on valen anar... a on ho miren?
Alfonso: Mis padres si saben.
Mireia: En un paper!
Pensem que hi ha d'haver en el paper per trobar al Tió.
Mireia: Aquestes ( assenyalant les fotos de la carta) Les enganxem amb pega. Demanem a l'Alba ( mestra d' I4)

Alfonso: Buscan los piratas para buscar a otros piratas. Tienen letras. Un MAPA!
Necessitem un mapa para buscar el Tió i portar-lo a la classe.

Vaig a mirar l'ordinador a veure si tinc un mapa de caldes per enganxar les fotos del Tió.

Trobem el mapa i el projectem a la pissarra. Ara hem d'enganxar les fotos, però pensem que amb pega no va bé a la pissarra. Li anem a demanara l'Alba cinta adhesiva.


Li expliquem per què volem la 
cinta adhesiva i ella ens ho deixa.
Anem enganxant les fotos, i després sortim a resseguir el camí.

ENGANXANT A LA PISSARRA LES FOTOS I RESSEGUINT EL CAMÍ:

Quan ja tenim el mapa amb les fotos, pensem que no ens podem emportar la pissarra amb el mapa per anar a buscar el Tió, ja que pesa molt. I necessitem el mapa per no perdre'ns... Pensem qui ens pot ajudar.
Asier: La Montse!
Anem a veure la Montse ( secretaria) i li demanem si ens pot fer 22 mapes petits, amb una corda. Ens diu que sí, que hi passem a la tarda i ens els donarà.

A la tarda anem a buscar els mapes a la Montse, ja els té a punt! Li donem les gràcies i marxem molt contents amb els nostres mapes penjats al coll.




A l'aula, l'Àngels ens ajuda a resseguir el camí del nostre mapa petit.

RESSEGUINT EL MAPA PETIT.

Un cop hem acabat. Seiem a la rotllana. I comentem que com podem saber que és el nostre Tió? No hem vist mai el Tió de l'escola... Pensem qui ens podria ajudar a saber com és el Tió de l'escola per poder-lo buscar.
Mireia: La Natàlia ( germana I5)
Marxem tots junts a la classe de la Natàlia per preguntar si ells saben com és el Tió de l'Escola. La mestra I5 ( Núria) Ens diu que passem, que té unes fotos per nosaltres. Les nenes i els nens d'I5, ens van explicant com és el nostre Tió... No te cabell, té dues potes, porta barretina... I ens emportem les fotos per penjar-les a la classe.





Ja tenim el mapa, ja sabem com és el nostre Tió… Però com el portarem? Els nens i les nenes I5 ens han dit que pesa molt...
Pensem com ens portaven a nosaltres de petits: 
Carlota: A mi la mama em portava amb una motxilla
Maria Rosa: En el coche.
Alfonso: Con un carrito que tiene 3 ruedas.
Asier: Con un carrito.
Martina: A braços
Ada: Un carrito molt gran.
Asier: También con una mochila.
Clàudia: Carrito i pipa.

I com podem portar el Tió fins l'escola?

Clàudia: Tinc un patinet i el posaré.
Alfonso: Con el coche, uno se pone en el maletero y cabemos todos.
Martí: Claro, si.
Martina: Amb un carro!!!
I com ha de ser el carro?
Carlota: Gran
Martina: Amb rodes.

Pensem qui pot tenir un carro a l'escola i en els pugui deixar...l'Asier diu que el mandru en pot tenir un. Sortim a secretaria, perquè la Montse avisi el Mandru. Li expliquem al Mandru el nostre problema, i li demanem un carro de 4 rodes amb un pal per estirar. Ens diu que en té un!!! Ens el portarà un dia al pati perquè puguem practicar.

+

Que bé! Ja tenim com portar-lo! Però... Què menja el Tió?

Júlia: El meu Tió menja fuet. 
Asier: Uvas i poma. 
Ada: Torrons
Maria Rosa: Fruta
Enara: No li agrada la mandarina
Ada: La pell de la mandarina si. 

Com que veiem que cada un diu la seva, pensem qui ens pot ajudar a saber que menja el Tió de l'escola... La Martina, diu que la seva cosina Elsa està aquí davant ( classe I4). Sortim doncs a preguntar a l'Elsa. La Martina ho té clar, truca a la porta i va directa a l'Elsa: Elsa, que menja el Tió de l'escola? 
L'Elsa i els seus companys ens expliquen que el Tió li agraden les pells de fruita. Ens diuen que si mengem fruita a casa podem guardar la pell i portar-li. Els hi donem les gràcies a l'Elsa i els seus companys! 


Ara només ens falta veure el carro. 
El Mandru ens va dir que ens el portaria al pati, però aquell dia plou. Sortim al porxo i allà està el Mandru, amb el nostre carro de 4 rodes, ens posem molt contents! 



 Ens explica com funciona, i anem al saló d'actes a provar-lo, 

 PROVANT EL CARRO:  

Ara si que ja ho tenim tot! 

Ha arribat el gran dia: ANEM A BUSCAR EL TIÓ!!!




 Agafem el nostre mapa petit el carro, i marxem seguint el mapa a la recerca del Tió: La gasolinera, l'estació d'autobusos, el caixer on els papes i les mames treuen diners...

 I per fi després de seguir el mapa, trobem el TIÓ! 







Està allà a on ens havia dit, a una torre rodona! Que bé! El posem  al carro i cap a l'Escola Pia.
 
 SORTIM A BUSCAR EL TIÓ:  
 



Abans d'arribar però, fem una parada per agafar energia, que la tornada amb el Tió carregat és llarga. 

ESMORZANT.  

I tornem cap a l'escola!!!  


Un cop arribats a l'escola... Li busquem un lloc a la classe. Ei, però no té manta. En trec una de l'armari i li posem. Ara sí, ja tenim el Tió a la classe!!!




BENVINGUT TIÓ!!!!






Comentaris