QUI CREIXERÀ MÉS A I4 LA PLANTA O NOSALTRES? GONG I4B


 Aquesta tarda ha vingut la Teresa i ens ha regalat una planta per tenir-la a l'aula i tenir-ne cura durant el curs. Així hem començat l'itinerari nou.




 Els he preguntat què sabien de les plantes i cadascú ha dit la seva:
Ot: s'han de regar molt i cuidar molt perquè sinó s'assequen
Tanit: s'han de regar molt
David: jo tinc plantes a casa
Ona: les hem de cuidar molt perquè sinó els hi hem de tirar llet
Beltran: tinc moltes plantes a casa
Pau: es reguen
Nil: tinc dos plantes meves perquè jo en volia, la meva mare amb una ampolla d'aigua les rega i estan al menjador
Leire: tinc moltes plantes i les rego totes perquè no vull que es morin
Gal·la: a casa meva tinc una planta amb una regadora petita meva amb aigua
Arnau: les hem de cuidar
Marc: tinc una planta que no es pot arrencar perquè sinó es farà malbé
Ànnia: tinc moltes plantes i les rego
Lucas: hem de cuidar-les molt i molt
Magalí: les hem de cuidar molt perquè sinó es faran molt malbé
Marina: és important que les reguem molt bé
Pol: si es fan molt grans es poden fer arbres
Carla: jo no en sé res
Ayla: tinc moltes plantes al menjador i al jardí i les rego
Ainhara: les plantes es reguen
Júlia: jo tinc moltes plantes a casa que les cuido molt i no es poden arrencar perquè sinó es moriran i les tirarem i els poso aigua

Amb tot això, els pregunto QUÈ NECESSITA UNA PLANTA PER VIURE?, tots coincideixen en què necessitem aigua i una regadora, l'Ot ens comenta que no s'han de regar tots els dies només cada 2 o 3 dies, la Marina diu que necessiten arrels per fer créixer la planta, la Tanit s'adona que té un test amb terra, l'Ànnia creu que necessita una llavor per créixer, en Nil que necessita el sol i a la fi la Marina també comenta que necessita aire.

Escollim un nom per la nostra planta i en diem molts, escollim i guanya Sincera. A la nostra classe tenim LA PLANTA SINCERA.

Dibuixem la nostra planta i la pintem amb aquarel·les, ens ha agradat molt fer l'activitat.
Per acabar la sessió d'avui, cadascú rega una mica la planta.

cliqueu la foto per veure l'àlbum


cliqueu la foto per veure l'àlbum

Busquem què necessita una planta per néixer i créixer i per parelles ho escrivim en el mural

cliqueu la foto per veure les fotos

Mesurem la nostra planta i ens mesurem nosaltres per parelles cooperatives per poder observar a final de curs qui ha crescut més la planta o nosaltres.
Fem una maqueta per grups de la planta, ho hem fet to? plat, test, terra, tija, fulles?




Fem una nota per portar un pot de iogurt i plantem llavors de mill a veure si ens creixen.










També plantem sis pots amb mill de diferents maneres, amb i sense aigua, amb i sense aire i amb i sense llum, fem hipòtesis de veure què pot passar: la Leire creu que el que està tancat a l'armari (sense llum) es morirà; en Pol diu que si no li toca l'aire (al tapat amb cinta adhesiva) que la planta no creixerà; l'Ot ens diu que la que no té aigua no creixerà perquè sense aigua no pot créixer; en Marc diu, que si està a l'armari es pot morir; l'Ona que la planta que està tapada no creixerà perquè amb celo no creix; la Marina creu que la de l'armari potser s'ofegarà, en Nil que si les plantes estan a l'armari es poden morir i se'ls ha de posar aigua; la Carla que si les deixem a l'armari i no les reguem es morirà com les persones i en Lucas que si en mil dies no es reguen es moriran, doncs d' aquí a uns dies ho comprovarem. Un cop han passat un parell de setmanes, en fem la comprovació, realment el mill que no tenia aigua no ha germinat, el pot de mill que estava tancat a l'armari sense llum ha crescut però, és de color blanc i sense fulles, el mill sense aire no té el mateix color que la resta, és a dir, per créixer bé les PLANTES NECESSITEN LLUM, AIRE I AIGUA. Sembla que les nostres hipòtesis s'han complert.

Per parelles cooperatives també hem fet una maqueta de la planta amb plastilina i ens han quedat molt boniques.


cliqueu per veure les fotos



Hem buscat informació de les plantes a les tauletes, hem mirat fotografies i alguns vídeos

cliqueu la foto per veure'n més

Fem un experiment amb api, aigua i diferents colorants a veure què passa, agafem quatre gots amb aigua i api i afegim colorant vermell, blau, verd i groc. Al cap d'uns dies veiem que l'api s'ha conservat en el colorant groc i blau però no en els altres i l'api del colorant blau ara té les fulles de color una mica blau.
 
cliqueu la foto per veure'n més


També busquem informació en els llibres de l'escola i de la biblioteca

cliqueu la foto per veure'n més

El mill ha crescut, el tornem a regar i ens l'emportem a casa ben contents i contentes.

cliqueu la foto per veure'n més

Recuperem la maqueta que havíem fet de la planta, ara que hem après moltes coses la modifiquem posant totes les parts apreses.


I AL CAP D'UNS MESOS TORNEM RETORNEM L'ITINERARI I ELS PREGUNTO QUI HAURÀ CRESCUT MÉS ELLS O LA PLANTA, TOTS ALHORA CONTESTEN QUE ELLS HAN CRESCUT MÉS. 
TORNEM A DIBUIXAR LA NOSTRA PLANTA, QUINA DIFERÈNCIA DE DIBUIX! ES NOTA QUE HAN APRÈS I S'HAN FET GRANS.

cliqueu la foto per veure'n més


TAMBÉ ENS TORNEM A MESURAR LA PLANTA I A NOSALTRES I PODEM VEURE QUI HA CRESCUT MÉS.
 PODEM VEURE QUE LA PLANTA HA CRESCUT 2'5 cm I NOSALTRES HEM CRESCUT COM LA PLANTA O MÉS, ELS QUE MENYS HAN CRESCUT, HAN IGUALAT LA PLANTA

cliqueu la foto per veure'n més








Comentaris